Baltic Express: nocny pociąg z wagonem sypialnym
- Marek Zioła
- 17 mar
- 2 minut(y) czytania

Wspólne przedsięwzięcie polskich i czeskich przewoźników okazało się strzałem w dziesiątkę. Już 215 tysięcy osób skorzystało z podróży pociągami Baltic Express. Co więcej, od połowy kwietnia, podróż do Czech stanie się jeszcze bardziej komfortowa, gdyż nocny pociąg zostanie wzbogacony o wagon sypialny.
Pociągi Baltic Express kursują już od trzech miesięcy, a pierwszy z nich wyruszył do Pragi pod koniec ubiegłego roku. PKP Intercity, we współpracy z czeskim przewoźnikiem České Dráhy, codziennie oferuje cztery pary połączeń: trzy dzienne i jedno nocne. Pociąg pokonuje trasę z Gdyni do Pragi w zaledwie 9 godzin.
Nowa usługa dla podróżnych
Jak podkreślił prezes zarządu PKP Intercity, Janusz Malinowski, połączenie ruszyło zimą i od razu spotkało się z dużym zainteresowaniem. Spodziewając się wzrostu liczby podróżnych wiosną, przewoźnicy wprowadzają nową usługę – wagon sypialny, który umożliwi jeszcze wygodniejsze podróżowanie między Czechami a Polską.
Komfortowa podróż nocą
Od 14 kwietnia, składy Baltic Express zostaną wzbogacone o wagon sypialny PKP Intercity. W ramach pilotażowego programu, wagon ten będzie kursował do końca wakacji. Nocny pociąg z Pragi do Gdyni wyrusza przed godziną 19:00, natomiast z Gdyni po godzinie 23:00. Do dyspozycji podróżnych będzie 24 miejsca sypialne. Zarówno PKP Intercity, jak i České Dráhy będą uważnie monitorować zainteresowanie tą nową usługą.
Wspólny sukces
Prezes zarządu i dyrektor generalny Czeskich Kolei, Michał Krapinec, zauważył, że pociągi Baltic Express w ciągu pierwszych trzech miesięcy pokonały już prawie 640 tysięcy kilometrów, co odpowiada szesnastokrotnemu okrążeniu Ziemi.
Skład pociągów
W skład pociągów Baltic Express wchodzą wagony w relacji międzynarodowej i krajowej. Na trasie Gdynia – Praga kursują trzy czeskie wagony drugiej klasy oraz jeden wagon PKP Intercity pierwszej klasy. Na odcinku Wrocław – Praga pociągi prowadzone są przez nowoczesne lokomotywy wielosystemowe Vectron. W relacji krajowej, na trasie Wrocław – Gdynia, oprócz wagonów międzynarodowych, znajdują się dodatkowy wagon pierwszej klasy, wagon restauracyjny oraz pięć zmodernizowanych wagonów drugiej klasy. Łącznie, na odcinku Gdynia – Wrocław, pociągi kursują w składzie 11 wagonów i są obsługiwane przez nowoczesne polskie lokomotywy EU160. W okresie wakacyjnym pociąg będzie mógł być wydłużany o dodatkowe wagony.
Sprzedaż biletów
Bilety na przejazd w przedziałach sypialnych pociągów Baltic Express są już dostępne w sprzedaży. Można je nabyć przez Internet na stronie intercity.pl, w aplikacji PKP Intercity oraz w kasach biletowych. Podróżni mogą skorzystać z promocyjnych biletów w ofercie międzynarodowej Super Promo International. Ceny biletów z Gdyni zaczynają się od 59,90 euro, z Poznania od 54,90 euro, a z Wrocławia od 44,90 euro.
Komfort i jakość usług
Podróżując nocnym pociągiem Baltic Express, pasażerowie mogą liczyć na wyjątkowy komfort oraz specjalnie przygotowany poczęstunek, dostosowany do rodzaju zarezerwowanego miejsca. W przedziale single dostępny jest sok owocowy, woda mineralna, ciasto sękacz, baton, kawa lub herbata. W przedziale double serwowana jest woda mineralna, ciasto sękacz, kawa lub herbata. Dodatkowo, każdy pasażer w wagonie sypialnym otrzymuje zestaw zawierający ręcznik, mydełko i chusteczki antybakteryjne. Zmodernizowane przedziały wyposażone są w umywalkę, lustro i szafę, co dodatkowo podnosi komfort podróży.
Źródło zdjęcia: PKP Intercity
Comments