top of page

Koleje Mazowieckie inwestują w Sochaczewie. Nowa hala naprawcza i myjnia taboru

Podpisanie umowy między Kolejami Mazowieckimi a konsorcjum Unibep SA

Koleje Mazowieckie podpisały umowę z konsorcjum Unibep SA na zaprojektowanie i budowę nowoczesnej hali utrzymaniowo-naprawczej w Sochaczewie. Inwestycja o wartości ponad 356 mln zł ma na celu zwiększenie możliwości technicznych przewoźnika i poprawę jakości obsługi pasażerów. Obiekt zostanie oddany do użytku w ciągu 30 miesięcy, a docelowo zatrudnienie znajdzie w nim około 500 osób.


Po zakończonym niedawno rekordowym zakupie 61 elektrycznych zespołów trakcyjnych FLIRT ER160, Koleje Mazowieckie kontynuują inwestycje w rozwój swojej infrastruktury. Podpisana umowa na budowę zaplecza technicznego w Sochaczewie to kolejny krok w realizacji strategii modernizacji i unowocześniania taboru.


Nowoczesne zaplecze techniczne


Inwestycja będzie realizowana w systemie „projektuj i buduj”. Konsorcjum, w skład którego wchodzą firmy UNIBEP S.A. (lider), EL-IN Sp. z o.o. i DB PROJEKT Sp. z o.o., najpierw przygotuje dokumentację projektową, a następnie wybuduje nowoczesne hale: utrzymaniowo-naprawczą o powierzchni 25 tys. m2 oraz myjnię taboru kolejowego o powierzchni ponad 1,7 tys. m2.


Rozwój Kolei Mazowieckich


„Koleje Mazowieckie to dziś symbol nowoczesnego transportu kolejowego. Systematycznie inwestujemy w rozwój naszego regionalnego przewoźnika. Inwestycja w Sochaczewie jest kolejnym krokiem w rozwoju spółki. Nowoczesna hala napraw i myjnia nie tylko zwiększą możliwości techniczne spółki, ale też poprawią jakość obsługi pasażerów”

– podkreśla marszałek Adam Struzik.


Inwestycja w Sochaczewie


Nowe obiekty powstaną na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru KM w Sochaczewie. Hala napraw będzie podzielona na cztery części, z czego w dwóch będzie prowadzony demontaż i montaż pojazdów. W budynku powstanie również część biurowo-socjalno-magazynowa. W hali będą wykonywane naprawy pojazdów, wagonów piętrowych oraz lokomotyw.   



Ekologiczna myjnia taboru


Obok hali napraw powstanie całoroczna myjnia, która będzie w stanie obsłużyć 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych na dobę. Do mycia pojazdów będzie używana woda z zamkniętego obiegu, a stosowane preparaty będą biodegradowalne.


Nowe miejsca pracy

„Projektowana inwestycja to dobra wiadomość nie tylko dla pasażerów Kolei Mazowieckich. To przede wszystkim wiadomość, na którą czekają mieszkańcy ziemi sochaczewskiej. Dzięki budowie zaplecza technicznego pojawi się na tym terenie aż pół tysiąca dodatkowych miejsc pracy”

– zaznacza wiceprzewodniczący sejmiku województwa mazowieckiego Marcin Podsędek.


Źródlo zdjęcia: Koleje Mazowieckie

Comments


Ostatnie artykuły

Kategorie

bottom of page