top of page

PKP Intercity: Nowe „czerwone strzały” na trasach z Krakowa


Nowoczesne pociągi SD85 zwiększają komfort podróży na niezelektryfikowanych trasach z Krakowa, oferując pasażerom wygodę i nowoczesne udogodnienia.


Nowe pociągi SD85, popularnie nazywane „czerwonymi strzałami”, zrewolucjonizowały podróże z Krakowa na wschód i zachód. Te nowoczesne składy, zastępując starsze pojazdy z lat 70., oferują pasażerom znacznie wyższy komfort podróży na niezelektryfikowanych trasach.


Komfort i nowoczesność w podróży


Pasażerowie mogą cieszyć się miękkimi fotelami w 1. i 2. klasie, rozkładanymi stolikami, przestrzeniami wspólnymi oraz udogodnieniami dla rowerzystów. Klimatyzacja i gniazdka do ładowania urządzeń mobilnych to standard, a składy są w pełni przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pociągi, pochodzące z Holandii, zostały gruntownie odnowione i zmodernizowane przez SKPL Cargo, co gwarantuje wysoką jakość podróży.


Trasy w malownicze regiony Polski


„Czerwone strzały” kursują na trasach do malowniczych regionów Polski. Pociągi IC Wetlina i IC Bieszczady dowożą podróżnych w Bieszczady, do Zagórza, przez Gorlice Zagórzany, Jasło, Krosno i Sanok. Z kolei IC Szczeliniec i IC Sudety umożliwiają podróż do Jeleniej Góry, przez Kędzierzyn-Koźle, Nysę i Wałbrzych. Nazwy pociągów nawiązują do pasm górskich i szczytów, co dodaje podróży wyjątkowego charakteru.


Nowe połączenia i plany na przyszłość


W połowie roku planowane jest uruchomienie kolejnej trasy – z Krakowa do Hrubieszowa. Dzięki temu mieszkańcy Hrubieszowa, Zamościa, Biłgoraja, Stalowej Woli, Tarnobrzega i Mielca zyskają dogodne połączenia ze stolicą Małopolski. Warto przypomnieć, że poranny pociąg IC Hetman, uruchomiony pod koniec 2024 roku, cieszy się dużą popularnością. PKP Intercity kontynuuje rozwój połączeń do mniejszych miast, inwestując w nowoczesne pociągi hybrydowe, które będą obsługiwać trasy niezelektryfikowane. Umowa na produkcję 35 takich pojazdów została podpisana z polskim producentem Newag w połowie 2024 roku.


Źródło zdjęcia: PKP Intercity

Comments


Ostatnie artykuły

Kategorie

bottom of page